Сготви и нахрани :)


Предизвикана от Мария си повтарям от няколко дни: „Хей, имаш да пишеш за любимите си готварски рецепти“. 🙂 Прехвърлям в главата си продуктите за няколко ястия, които знам наизуст; няколко рецепти, които приготвям напоследък и още няколко, за които пазя спомени от детството. Няма кулинарен шедьовър, но реших да споделя разни ястия, заради спомените свързани с тях. И понеже играта с книгите я претупах, та още ме гризе съвестта 😦 , сега ще „си го върна тъпкано“. В един пост няма да се събера 🙂 , ще се опитам в пет, но в краен случай няма да са повече от десет. 🙂 „Търпение и само търпение, както казва Карлсон, който живее на покрива.“

Още от детството, та и до сега, яденето е последното нещо, за което се сещам. Ям, ако ми остане време.

Една от „любимите“ случки на майка ми е за миризмата, която един ден се разнесла из кухнята ни. Помислила, милата, че някакво животинче се е гътнало и започнала да търси източника на аромата. След известните трудности, които срещнала, за да провери под шкафовете, за своя изненада открила източника зад радиатора. И източникът действително бил от животински произход 🙂 , но предварително смлян на кайма и изпържен. Главен и единствен заподозрян за деянието – злоядото дете, на което не разрешаваха да става от масата, докато не изпразни чинията си. Къде да я изпразни? На първото хрумнало му подходящо място, достатъчно скришно, за да отложи наказанието му с няколко дни. 🙂 Не си спомням наказанието – вероятно са престанали да ме тормозят да ям. 🙂

Любимата ми баба от своя страна, изобщо не можеше да ме накара да седна на масата. Процедурата по храненето извършвах в движение из двора. Чушка пълнена със сирене или филия с нещо. Първата изключително проста и нездравословна рецепта, която споделям е за

Циганска баница

Продукти: 1 филия хляб (по възможност дебела 🙂 ), щипка сол, щипка червен пипер и олио (според вкуса количеството е от десетина капки до три лъжици).

Начин на приготвяне: Поръсвате филията равномерно със солта, след това с червения пипер, най-накрая заливате с олиото, като лекичко си помагате с пръст (най-често показалец), за да се получи равномерен слой върху филията.

Вкус: Подобрява се от съчетаването с чист въздух. 🙂

Препоръка: Постарайте се да имате салфетка под ръка. Поне една. 🙂

Толкова като за начало.

Други в тази категория:

За готвенето

Comments
11 коментара to “Сготви и нахрани :)”
  1. Svetlina каза:

    Поне три салфетки бих казала 🙂
    А да знаеш твойта циганска баница как си подхожда с яйце на хартия… Пу, пу 🙂

  2. вили каза:

    И сега ли си злояда?

  3. astilar каза:

    Да, Вили. Така съм.
    За радост детето не прилича на мен. 🙂

  4. вили каза:

    ДА, много е хубаво това. Злоядото дете е наказание за майката(и бабата).Не помагат наказания, нито дори да го оставиш и когато оглднее само да си поиска.Никога не огладнява злоядото дете.Късметлийка си ти!

  5. Габриела каза:

    Обичам! Много. Много.

  6. Диана каза:

    Като прочетох за кюфтето зад радиатора, се сетих, че сестра ми само чакаше нашите да тръгнат на работа, за да си хвърли филията през балкона. Ама не от злоядство, а заради котките, които чакаха гладни долу.
    А циганска баница нямам спомен някога да съм яла, само съм чувала да се говори за нея. Но като даваш точната рецепта, може тази вечер или утре да ми е първия път!

  7. astilar каза:

    🙂 Добър апетит! 🙂

  8. haz каза:

    Ахаха, това съм го яла като дете 🙂 На чист въздух!

    Също бях злояда като дете – историята помни случаи, когато „Бузанка“ държала хапка в устата си от следобедна закуска до вечеря.;)
    Оправих се в пубертета – растях много бързо и започнах да ям, със страшно много претенции, наистина, но все пак ядях. Кълнях се, че ако някога имам деца, никога няма да ги насилвам да ядат.

    Паднаха ми се деца, които ядат като разпрани почти всичко, а първото изречение на сина ми беше „Айде папам!“. Късмет:)

Trackbacks
Check out what others are saying...


Вашият коментар