Galette des rois


Историята от предишната ми публикация може и да не е съвсем истинска…, обаче рецептата за галета е! Той ми я препоръча, да. 🙂 До скоро ме намираха само филми и книги, сега вече и хора, и рецепти 😉

За галетите съм бръщолевила преди време.
Този галет на кралете е повече от изненада! По-лесна рецепта с по-добър резултат не съм срещала! Още не ми е ясно каква е идеята на бобчето, но се надявам да разбера скоро.
Оригиналната рецепта, която моя милост почти спази този път, ама почти, защото имах останал пълнеж за оползотворяване от „Пчелните кошери“.

Необходими продукти:
2 кори многолистно тесто
100 грама ситно смлени бадеми
75 грама захар
1 яйце
50 грама разтопено масло
180 (200) грама сметана (по желание в оригинала, а по моя препоръка – тук)
няколко капки есенция с аромат на горчив бадем
един жълтък за намазване
едно бобено зърно!

Начин на приготвяне:
В купа се смесват всички продукти – яйцето, захарта, смлените бадеми, разтопеното масло, ароматната есенция.
Разстила се едната кора във формата, в която ще печете галета. Кората се надупчва с вилица.
Плънката се разстила отгоре. Бобеното зърно се слага някъде по краищата.
Покрива се с втората кора и краищата се залепват плътно. Горната кора се реже на ромбове с мокър нож.
Галета се намазва с жълтък и се пече, в предварително загряна до 210 градуса фурна,  за 30 – 40 минути.

Кремена го хареса, а това е добра референция 🙂

Вашият коментар

