Истории с тикви


Когато мина край пъстроцветните и с разни форми тикви, подредени на пазарските сергии, рядко устоявам да не си купя поне две малки.🙂
Обикновено си ги вмъквам някъде в декора, за да ми радват очите и ги оставям да се усмихват по няколко седмици. После ги готвя.🙂

Последните

намазах с мед и напълних със сушени плодове – сливи, стафиди, кайсии, смокини, фурми и орехи. Получи се вкусно, но не чак фамозно, защото тиквите бяха малки.

Тъкмо си мислех, че трябва да повторя с малко по-голяма тиква и дядо хазяин ни подари една огромна. Поне толкова, че да не се събере цялата във фурната и да ми се струва, че става за 4 готвения (даже 5 – 6, ама от мен да мине ще се склоня и на 4).

И възникна драматичният въпрос – Как да сготвим тази тиква?🙂

Имам две проверени рецепти от майка ми, които със сигурност ще влязат в действие. Търсят се още две поне.

Приготвянето на тиквеник се изключва, защото не го обичам, а и нямам никакво намерение да точа кори.

Употребата на шоколад с тиква, също се изключва:mrgreen:

Ако имате други интересни предложения…, споделете, моля.

Comments
12 Responses to “Истории с тикви”
  1. Жени казва:

    Супа от тиква? Ориз с тиква? Май само за толкова се сещам🙂

    • astilar казва:

      Жени, почти се навих за супа.🙂 Остава да издиря рецепта, в която да се влюбя от пръв поглед.
      Между другото, дядото от когото купих малките тикви ме пита, дали ще правя супа от тях и в отговор на недоумяващия ми поглед, преведе думата супа на поне още три езика, с което в погледа нищо не се промени😀

      • Жени казва:

        И аз гледах с недоверие на супите (от каквото и да са), но сега съм им голяяям фен. Аз ако бях на твое място, щях да я направя с някакво сирене🙂 И понеже ми се смеят, че на всяка супа слагам сирене ще се обоснова – онзи ден четох в една велика книга („Вечен календар“), че всяка супа става по-вкусна, ако се добави поне парченце сирене, колкото орех😉

        • astilar казва:

          Ще бъде супа! Харесах си една рецепта, от малкото налични на български и ще я префасонирам със сирене.😀

        • Жени казва:

          😀 Йей. (И внимавай с цветовете – последната ми спаначена супа се получи толкова отровно зелена, че на всяка лъжица се сещах за баба Яга и нейните отвари ;))

  2. Меми казва:

    Бре, каква цензура, а, Лю?!

  3. blackhorse51 казва:

    …И аз имам една куха тиква .. на раменете и се чудя от доста време с какво да я сготвя ! …🙂

  4. deni4ero казва:

    Браво, Рал! Шапка ти свалям.
    Мемо, добре, че не ям тиква, та не се впечатлих(много) от забраната😀

  5. astilar казва:

    Виждам, че се забавлявате🙂 и това може само да ме радва!🙂

  6. Svetlina казва:

    По Латинска Америка я пълнят с три вида месо и разни зеленчуци и подправки и прясно мляко и я пекат в пещ. Ама ще ти трябва голяма пещ🙂
    Я прави тиквеници :)))))

    • astilar казва:

      Тиквеници няма да правя, това да е ясно!🙂
      Обаче бих се опитала да спретна една капама в тиква. С друга, че от тази останаха 3 порции за готвене, на 2 от които още им бера кахъра.🙂
      Светле, пази се, моля те!

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] да сготвя едно от наличните парчета на супа, дойде почти естествено. Първо от подсказката […]



Вашият коментар

