Кърпички с плодове


Преди много години, когато изучавах един чужд език, за напредъка в овладяването му много ми помогнаха списанията с готварски рецепти. Дори и броя думи, които се използват в кулинарията да е ограничен, опитите да превеждам рецептите и все по-рядко налагащата се употреба на речник се отрзяваха положително на мотивацията ми да науча езика. (Нещо подобно се случваше и с превеждането на песни, но сега не те са темата, а и Джиджи нещо не бърза да се събужда.🙂 )

Преди няколко седмици си купих поредното списание с готварски рецепти, този път на чешки и смело се захванах превеждането и изпълнението им, макар и все още да нямам съвсем истинска кухня… Доста необичайно, но може би в крак с новите ми възприятия и усещания, е желанието ми да правя сладкиши. Рецептата, която следва бе изпълнена почти успешно в началото на годината. Днес ми предстои преборване със следващата.😉

Оригиналното заглавие, преведено буквално е „Роклички с плодове“, при мен премина през бохчички и стигна до

Кърпички с плодове

Продукти: 500 гр. брашно, 250 гр. масло, 2 яйца, 200 мл. мляко, 40 гр. мая, 1 пакетче бакпулвер, 1 лъжица захар, щипка сол, извара, буркан с готово сладко, белени бадеми и пудра захар за украса.

Продукти за приготвяне на трохи: 50 гр. брашно, 40 гр. захар, 40 гр. масло

Смесваме хладкото мляко с натрошената мая, лъжица  брашно и лъжица захар, оставяме на топло, докато се разтвори маята.
В купа смесваме брашното и бакпулвера, правим кладенче в средата и добавяме яйцата, след това омекналото масло и щипка сол, изливаме разтворената мая и омесваме до получаването на гладко тесто. (Наложи се да добавя още брашно.)
Тестото разточваме върху набрашнена повърхност до получаването на тънък лист и режем на равни квадрати. (Размер на страните, приблизително 8 см.)
Смесваме брашното със захарта и нарязаното на парченца масло и раздробяваме на трохи, които оставяме на студено.
Върху квадратите слагаме лъжица извара (това,  което се нарича извара тук, прилича по-скоро на сметаната в кофички. Аз добавих към нея пакетче ванилова захар.) и лъжица сладко. Краищата на тестото съединяваме над плънката. Подреждаме бохчите в покрита с хартия за печене тава, украсяваме ги с бадемите и приготвените трохи. Печем 30 минути в предварително загрята до 180 градуса фурна. Докато са още топли, поръсваме с пудра захар.

Бадемите и маслените трохи съвсем не са единствено с декоративни функции, допринасят тестото да не изсъхва при печенето, а  да стане хрупкаво. Аз забравих да „украся“ едната партида и освен, че попрегоряха, сладките наподобяваха павета. Е, и те бяха ликвидирани, но не със същото ниво на удоволствие, както останалите.🙂

This slideshow requires JavaScript.

Добър апетит!

Comments
2 Responses to “Кърпички с плодове”
  1. Жени казва:

    Никога не съм се сещала да превеждам рецепти от немски, нищо, че си бях направила списък с всички важни меса/зеленчуци/подправки. Сега чак съжалявам. Ще трябва да търся готварска книга на немски🙂

    А на мен така ми се е доготвило, но няма да стане тези дни, въпреки че кухнята ми е истинска. Обаче запазвам „кърпичките“, за когато дойде моментът😉

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] се роди в резултат на това, че ми останаха трохи от „кърпичките„. Мога да кажа, че трохите съвсем успешно се […]



Вашият коментар

