Загадчица :)


Но искам преди туй да ви помоля —
повярвайте, че не от лоша воля
записвам всяка дума на листа
тъй,  както сам от нечия уста
съм я дочул.  Добре ви е известно,
че всичко трябва да повториш честно
и точно,  без промени при това,
като предаваш хорските слова.
Макар самия ти да не говориш
тъй дълго и тъй грубо,  що да сториш?
Нима ще си измисляш нови думи,
неверни притчи,  разкази и глуми?
Не,  по-добре ти всичко повтори —
и близките си не щади дори.
Христос говори също нашироко
в писанието,  но нима порок е
това?  Платон е казал за словата,
че трябва да са братя на делата.
Ще ви помоля да ме извините,
ако съм смесил хора знаменити
със низшите по общия ни друм.
Отдайте туй на простия ми ум.

Познахте ли откъде е цитатът?

Comments
9 Responses to “Загадчица :)”
  1. teo казва:

    No😦
    Tell us !!!
    Please🙂

  2. astilar казва:

    Тео, познала си езика на оригиналния текст.🙂 Толкова ти стига засега. 😛

  3. astilar казва:

    Хахахаха, нееее. Юго още чака🙂
    (А този превод не е мой, де.)

  4. teo казва:

    Е не, трябва да кажеш, дори чичко гугъл не ми помогна на който и да е език…

  5. astilar казва:

    Хо, хо, коалке, виж колко лоша съм станала – преди да пусна поста проверих и се уверих, че чичко гугъл е в пълно неведение.😉
    Ще кажа, разбира се, само още малко търпение.🙂

  6. teo казва:

    Търпение? Ще питам чичко гугъл какво е това😉

  7. astilar казва:

    Тео, авторът е Чосър. Цитатът е от „Кентарбърийски разкази“. Прелюбопитно литературно произведение. Много добър превод на български.🙂 Имах желание да пиша повече, но няма да имам възможност, а не ми се ще да те оставям дълго да чакаш.🙂

  8. teo казва:

    Благодаря ти🙂 Непознат ми беше досега този автор, трябва да се пообразовам, 10х за насоката😉

Вашият коментар

