Децата като огледало


Те често виждат себе си през нашите очи, но също така отразяват нас – родителите, учителите, хората, с които ежедневно се срещат. Би трябвало да е просто и всички да знаят, че е така, но явно не е просто.

Нямам представа, докога ще се оправдаваме с динамиката на ежедневието, с кризата, с безпаричието, с държавата, с обществото, със съдбата, ако щеш. Кристално ясно е, че възпитанието на децата е на първо място работа на родителите, а след това и на всички останали. Чудя се, как един човек, който не е родител (доколкото знам) е успял да го разбере, а много родители не могат?

Не бих могла да се нарека специалист, но преди време гледах „Малък коментар“ и си направих изводи. Достатъчно тъжни изводи, за да престана да гледам предаването и да се опитвам да правя други неща, така че дъщеря ми и децата около нея да „отразяват“ повече усмивки и по-малко цинизъм. Да, опасни подслушвачи са хлапетата, но ако навреме им обясните, онова, което са подслушали, ако отговаряте на въпросите им с повече внимание, ако обичате повече себе си и тях, може би, един ден, коментарите им ще бъдат повече забавни и по-малко тъжни.

Ако не сте забелязали връзките по-горе, подчертавам ги тук:
Учениците неграмотни? Добро утро!!!
Малкият коментар

За мен има връзка между двете статии, затова ги споделям заедно. Няма да можете да коментирате под тази статия. Ако имате нещо да казвате, напишете коментар под статиите на истинските автори.

Ако имате да споделяте нещо с мен, знаете къде да ме намерите. А освен на обичайните места съм и в:

Бебешкия сайт, който съвсем не е само бебешки. А колкото повече родители ми пишат с идеи и въпроси, които ги вълнуват, толкова по-интересен ще става.
Същият в Свежо и там не бих ви се разсърдила, ако коментирате.🙂
Благодаря на всички, които следват Бейбинет в Лице книгата! Ако още не сте последовател, но имате желание да бъдете, можете да го направите от тук.

Коментари са забранени.

