Баодинг топки


Това на снимката са моите, които не съм използвала от … е, откакто Кремена се е родила. Снимах ги тайно  от нея (докато спеше) и ми се щеше да се оправдая, че за това е лошо качеството на снимката.🙂 Няма да лъжа. Просто съм пълен „дизастър гьон“:mrgreen: в снимането. Тхат’с ис тхе положениението.🙂

Сега сериозно, ако може!

Топките бяха един от най-любимите ми способи, за да си събера акъла преди време, поне за кратко. Това, че не съм го събрала за дълго е очевидно и няма нужда да се съсредоточаваме върху него.🙂

Та, хващаш топките в дясната ръка (или в лявата, ако по-те слуша) и започваш внимателно да ги прехвърляш между пръстите си. За начинаещи е препоръчително да държат ръката си над легло, над диван или мек килим. Изтърването на топките на пода е дискомфортно за вас, за съседите под вас и за самите топки (едната от моите има отчупено парченце от декорацията). Номерът е да свикнете да ги въртите в ръцете си, докато започнете да го правите механично. Това се постига бързо, поне при мен се случи така. От там нататък е лесно – четете си книжката и въртите топките в ръка без да мислите за тях, чувате само периферно приятният им звън и от време на време го отразявате.🙂

Моите топки са купени от един китайски магазин в близост до Женски пазар в София, има ги и в други оригинални китайски магазини вероятно. Ако решите да си купувате баодинг топки, изпробвайте още в магазина, дали размерът е подходящ за ръката ви.

Прочетох, че движенията с тях могат да повлияят положително на здравословното състояние. Не знам, но не е изключено да е вярно.

Ето и видео с няколко лесни движения🙂

Успешна сесия желая на всички студенти!

И мили мои, помнете, че знанието не е в оценките.🙂

П.П. За англочетящите – ето и една страничка с много подробна информация за Баодинг топки.

Comments
13 Responses to “Баодинг топки”
  1. Жени казва:

    Изключителни благодарности за това, че се предпази от мързела. До офиса има магазинче за подобни нещица, така че вероятно скоро ще се възползвам🙂

  2. вили казва:

    За първи път чувам за тези топки. Сигурно и в Пловдив има….
    Аз имам две топчета, които са за понижаване на кръвното. По-малък размер са от твоите, но мога да репетирам с тях докато се снабдя с оригиналите. Нямам високо кръвно, а топчетата са като сувенир от Перперикон.😉

  3. astilar казва:

    Вили, имаш ли инструкции за употреба на твоите топки? От какъв материал са?
    Ако се заиграеш с тях най-вероятно няма да ти навредят.

  4. Аааааа, имах такива. Дори си ги носих в чантата на работа. Да де, ама веднъж, изхвърчайки към автобусната спирка не забелязах че ципа е отворен. То … събрах си нещата, ама едната ми топка се налюпи сериозно. И то точно тая, която остана в кутийката а не се изтърколи навън … Не питай къде са сега … просто не знам.

  5. astilar казва:

    Георги, няма да питам къде са. Но понеже, все пак, съм жена все нещо ще питам😆 – ще ги потърсиш ли?

  6. Абе зариби ме отново да ти кажа … Пък ако са отишли на боклука (и това не изключвам, защото не помня) ще потърся нови – пръстите ми си имат нужда от по-различна физкултура.

    (Защо са ти топките ми? Или … питаш защото си жена?)

  7. vilford казва:

    Я, наистина имат много приятен звън!

    Виждала съм (нямам идея къде) да си въртят топки в ръцете, но никога не съм чувала звука, който издават. Може просто да са били обикновени пластмасови топчета.🙂 И никога не съм знаела, че си имат специално наименование. Вече съм по-образована.😀

    P.S. И майка ми твърди, че монотонните движения с ръцете действат успокояващо, но за целта използва… плетка. 😆

  8. Рос казва:

    Не знаех, че се казват боадинг топки. Подариха ми преди години, но после ни разбиха квартирата и едно от нещата, които изчезна бяха те. Не съм чула кражбите да са намалели, вследствие на намаляване нивото на стрес при крадците, заради въртене на боадинг топки обаче.

  9. Mari-ana казва:

    Виждала съм ги в някой от семейството ми – не помня в кой, но ще разпитам. Мислех, че са просто красива вещ (блонди – простете😉 ), а те и име си имали.
    Благодаря за интересната информация, Рали.🙂

  10. вили казва:

    Рали, направени са май от графит. Ама не съм сигурна и да предупредя, че и аз съм блонди, че ако съм казала глупост….

  11. astilar казва:

    Георги, първото изречение от коментара ти отговаря на въпроса ми. Заради това питах.
    Шу, има топки без звън. На някои хора не им се отразява добре звъненето и предпочитат тихи топки. Правят се от метал, камък или дърво. Топките са тежки, нищо че, когато гледаш как майсторите ги превъртат през пръстите си изглеждат леки. :)А с майка ти съм склонна да се съглася, макар и да не съм опитвала да плета, докато чета книга.😛 А още по-честно – признавам си, че с куки не мога да плета.
    Деничеро, този път няма да питам дори – що се хилиш. Знам си вече😀
    Рос, много ме разсмя. „Горките“ крадци са взели топките, заради кутийката и си представям колко са били разочаровани. Не само не се е намалил, а се е увеличил стресът им вероятно.
    Хм, Мари, дори красивите вещи имат предназначение.🙂 Успех и на теб през сесията!🙂

Вашият коментар

