Шоколадови бонбони


Лесни за правене, много ефектни и вкусни. Подходящи за подарък с или без повод.🙂

Необходими продукти:

400 гр. сметана 20% (1 кофичка); 1 натурален шоколад (използвам 60%); 1 бял шоколад (използвам Милка); 1 млечен шоколад (използвам Своге); 1 пакетче цветни кокосови стърготини; какао на прах. Всички останали продукти са по желание и в съответствие с моментното настроение и въображение🙂 – три обикновени бисквити счукани на трохи; няколко цели печени, безсолни ядки (лешник, бадем); две супени лъжици счукани орехи, пакетче шоколадови пръчици, пакетче цветни захарни пръчици; цветни кокосови стърготини, още какао.

Приготвяне:

Три лъжици сметана се разтапят на водна баня, докато се втечни и няма бучки, добавя се начупен на парченца натурален шоколад и се бърка непрекъснато с дървена лъжица, докато се получи хомогенна смес.  Другите два шоколада се разтапят по същия начин, но само с по 2 лъжици сметана (!). Разтопения бял шоколад може да се раздели на 2 части и в едната да се добавят цветни кокосови стърготини (дъщеря ми е горещ почитател на розовите🙂 ). Трите получени течни шоколада се оставят на хладно, докато изстинат напълно и леко се сгъстят. (Трудно ми е да ви кажа точно време, защото шоколада е изключително деликатен материал и силно се влияе от температурата. За предпочитане е да го оставяте в хладно помещение,  но през лятото може и в хладилник, като го навестявате честичко, за да не се сгъсти прекалено.) Когато смесите са достатъчно гъсти, за да можете да ги оформяте с ръце, изгонвате всички домашни любимци от кухнята и си сипвате в няколко чинийки изброените по-горе трохи, прахове и стърготини. Потапяте си пръстите в какао и включвате въображението на мах.🙂 Някои от любимите ни комбинации са – лешник, натурален шоколад, бял шоколад и цветни захарни пръчици; розов шоколад, натурален шоколад и бисквитени трохи; бадем с млечен шоколад и какао и др. Готовите бонбони се нареждат в чинийка и се оставят за 30-40 минути в хладилник, за да се стегнат. За опаковане могат да се използват, както купешки хартийки за бонбони (не съм виждала такова нещо в магазин), тишу нарязано на кръгове или опаковъчна хартия (нещо средно между фолио и целофан) нарязана на квадрати. Бонбоните се подреждат в кутия, така че да не се допират един в друг.

Консумирането им отнема в пъти по-малко време, отколкото приготвянето, но предизвиква широки усмивки и блясък в погледа. Да, знам, че този ефект може де се постигне и с ракия, ама удоволствието не е същото. Гарантирам!🙂

Comments
8 Responses to “Шоколадови бонбони”
  1. copingkoala казва:

    Звучи много вкусно и креативно- трябва да се пробва😉 10х

  2. Ралицооооооооо, повече таквиз работи да не пишеш, че сапо прочетох и ми се приядоха … Ще ги сънувам.

  3. вили казва:

    О,нееееее! Днес бях решила без сладичко да карам, но тази статия пак разпали апетитът ми…….😉

  4. deni4ero казва:

    на мене ми е достатъчно заглавието … Ралицоооооо, изядох шоколада на детето заради тебе!

  5. astilar казва:

    Е, Георги, поне сладки сънища ще сънуваш.🙂 Питаш ли ме мен какво ми е, че току що се събудих сънувайки кошмар, че съм участник в „Биг брадър – фемили“😛
    Вили, запрятай ръкави.🙂
    Деничеро, ай да не се лъжем, а? Ти само оправдания си търсиш, за да изядеш шоколада на детето.😀

  6. mikiblue казва:

    фффффлллллллааааагъл (опитва да си събера слюнката)

    за оформянето – може да се използват силиконови форми за лед или ако си си запазила „вътрешното отделение“ на кутия за бонбони:mrgreen:

  7. astilar казва:

    🙂 Благодаря за допълнението, Мики! Е, ми все, друго си е да допълни професионалист!🙂 Продължавам с шоколадовите експерименти, но заради предишните коментирали може и да не ги споделям.🙂

  8. deni4ero казва:

    аре сега … тогава от де да търся извинения за вандалщината ми спрямо детското полагаемо?

Вашият коментар

