Да убиеш


Да убиеш човек е престъпление. Да убиеш животно, понякога, също. Да сложиш край на живота си физически е в противоречие със законите на Вселената. Да убиеш се счита за престъпление, освен когато убиваш:
1.  Въображението си
2.  Мечтите си
3.  Надеждите си
4. Любовта си към живота
5. Желанието да живеят предходните изброени

и т.н. безброй убийства, които остават невидими. Безброй убийства, които остават ненаказани от закона. Безброй убийства, които несъзнателно извършваш ден след ден.
Безброй убийства, които само един човек може да спре.

Да, това си ти!

Comments
11 Responses to “Да убиеш”
  1. Гери казва:

    Няма закон, уви, който да ти ги забрани. И само тъпата болка, спираща достъпа на всяка светлинка навътре, е единственото ти наказание.
    Мазохисти ли сме, че започваме и с него да свикваме?…

  2. Mari-ana казва:

    Звучиш като прокурор, Рали. Пробвай като адвокат на защитата или поне като безпристрастен съдия. Този, който е опитвал изброените убийства няма нужда от обвинения, а от разбиране. И нали знаеш, че подобни неща казвам само на базата на личен опит.

    Гери, това е само етап. И от личните ми наблюдение за една година ти се справяш много по-добре с него отколкото аз навремето. Една мъдра магьосница ми каза, че приятелите са най-добрия лек за това състояние, а и за почти всичко.😉

  3. Nick Angelow казва:

    пак ли убих някого? за кой ли път вече😥

  4. astilar казва:

    Ник, мен уби с този коментар.🙂 Нямам време за писане в блога напоследък, за четене на останалите също. В тези ситуации действам по един и същ начин – първо пиша тук, каквото съм си наумила и после чета, ако остане време. И този път така стана, поради което се досещам защо задаваш въпроса си, но не мога да ти отговоря за радост или съжаление. Гарантирам ти, че имах предвид друг човек и поради това съвсем не исках да влизам в конкретика, което явно добре се е получило.🙂
    Гери, мисля си, че човек трябва да бъде егоист. Да се опита да запази себе си и да не самоубива изброените неща. Въпросът ти ме подсети за синдрома, чието име все бъркам напоследък😉 – стокхолмски. Из паяжината има много информация за проявленията му, струпала съм десетина линка от половин година поне и все се каня да се захвана с превеждането на част от написаното по темата. Идеята ми е, че който е усетил, че страда от него или има вероятност да започне да страда е по-добре да бяга веднага, защото от един момент нататък става късно и лечението е по-трудно и продължително, ако въобще е възможно.
    Мари, не съм съвсем сигурна, дали си ме разбрала правилно… Не мога да бъда безпристрастна…, не мога и с нищо да помогна, защото трудните решения човек трябва да вземе сам осъзнавайки отговорността, която поема не само към околните, а и към себе си. Предполагам, че бившия ми съпруг и настоящ скъп приятел, с когото често разговарям по всякакви теми, би потвърдил (макар и с малко тъга) верността на думите ми. Знам, че има много фактори, които биха затруднили решението, но умишлено не искам да задълбавам в тях.

  5. Mari-ana казва:

    🙂 Разбрала съм те, Рали. И хем съм съгласна с теб, хем не съм.
    Не съм, защото си помислих, че ако преди време имах приятелите, които имам сега (включително и ти) може би щяхте да ми помогнете по някакъв начин – винаги може да се помогне.
    Съгласна съм, че всеки сам взема решенията си и, ако се „изгуби“ трябва сам да се намери. За втори път с пост и коментарите ти към него ме караш да се сещам за един разказ, който открих заедно с притчите. Мисля, че би ти харесал.🙂

  6. Гери казва:

    …“Гери, мисля си, че човек трябва да бъде егоист….“

    Е, ако му е невъзможно – остава само да бъде феникс😉

  7. @Mari-ana – знаеш ли какво означава да сме „адвокатите“ в това дело? Едни му казват остаряване, други – умора, трети – „като дойдеш на моите години ще те питам“. Специално последното ми звучи зловещо предначертаващо …

  8. astilar казва:

    Мари, моите приятели подкрепям в решенията им, каквито и да са те. Не им влияя за тях, защото уважавам правото им на избор.
    Гери, прекрасно би било да бъде феникс, вместо егоист, но има и други възможности и хората избират по-често тях, за съжаление.

  9. Mari-ana казва:

    Феникс! Гери, много ми харесва това сравнение!🙂
    Георги, под „да си адвокат“ имах предвид да се опиташ да го разбереш. И след като си разбрал мотивите на човека, вероятно ще намериш и подходящите думи.

  10. astilar казва:

    А на мен ми се струва, че съм си пъхнала главата в цинкова кофа и викам силно. Гледката е красива и романтично кънтят в ушите ми извиканите думи. Ще се родя от пепелта някой ден, грациозно и изящно. Някой ден… Майната му, нищо, че сега ме боли и на никой не му пука. Майната му, нали ще се родя отново някой ден…

  11. deni4ero казва:

    ейййй, човек да не ви остави за малко и извадихте пушкалата …

Вашият коментар

