Диагонал и…


Бях споделила за намерението си да излея свещ като разположа диагонално различните цветове. Използвам случая да покажа резултата, както и да споделя за някои тънкости, които научих при това изливане и ще приложа в следващото (съвсем скоро, защото започва подходящ сезон).

Ето какво се получи:

Диагонален слой се излива като се закрепи калъпът под наклон. Опитите ми да изливам в наклонен калъп, доведоха до размекване на стените (всички свещи са изливани в бутилки от минерална вода) и съответно до неравна повърхност след изстиването.
Препоръка – Да се излива в изправен калъп и да се накланя чак след 1-2 минути. Восъкът изстива достатъчно бавно и няма да се втвърди преди да наклоните калъпа, а от друга страна след 2 минути температурата му е достатъчно понижена, за да не разтопи пластмасата. (Между другото предполагам, че топенето на стените е предизвикано от директното изливане върху тях, защото иначе издържат на температурата.)

Преливането на цветовете, което може да се види в Розата и Портокал и папая се дължи на това, че не изчаках достатъчно да изстине предишния слой, както и на това, че смесвах остатъци от свещи на различни производители. Восъкът от свещите на различните производители се топи и изстива за различно време. След това гори различно. Слой восък от китайски свещи може да удави фитила. Ако все пак претопявате такива свещи е по-добре да изливате тънки слоеве от тях и да редувате с качествени.

Ето и опитите ми с тънки слоеве и редуване:

Черги

Свещта в средата догоря вчера. Беше излята в метална кутия от разтворимо кафе. Слоевете й бяха папая (жълт), без аромат (зелен), канела (червен). Много ме зарадва това, че ароматите не се бяха смесили.

Предстои ми изливане на свещ в литрова бутилка и с мой фитил.🙂 По-нататък съм намислила да опитам и ниски свещи (в легнала бутилка, например с три фитила)

Напомням на собственика на лилавата свещ от първата публикация да направи, каквото трябва да направи.:mrgreen:

Comments
13 Responses to “Диагонал и…”
  1. Жени казва:

    Аз се чудех къде си изчезнала, пък ти правиш красоти😉
    И не знам уордпрес какви ги върши, но не виждам чергите- през два браузъра.

  2. Aquawoman казва:

    astilar, страхотни опити пак🙂 И диагоналните са ефектни, но на мен лично чергите повече ми харесват. Шаренки и много весели🙂

  3. вили казва:

    Страхотни са, но чергите и аз не виждам😦 Не винаги съвършенството е красиво. В случая леките дефекти придават очарование и финес на свещите. Браво!

  4. вили казва:

    Видях ги! Май и на мен чергите повече ми харесват. Свежи и оригинални са!

  5. Mari-ana казва:

    Не съм забравила!😛 Скоро ще направя каквото трябва. Тези дни пак ще си я паля – късметлийска е!!!😀
    А ти нали помниш, че съм ти клиент?😉
    Страхотни са свещите! Браво!

  6. astilar казва:

    Мари, не изгоря ли тази свещ? Не е късметлийска, ами е правена специално за теб.🙂
    Помня, но отлагам за неопределено време намеренията за производство и ще продължа да се забавлявам с претапянето на остатъци.

    Между другото „чергите“ са регистрирана търговска марка на Lighthouse (за тях друг път).

  7. Жени казва:

    И аз видях „чергите“, ама повече ми харесват диагоналите…
    Пък да си призная на какво ми напомня заглавието на публикацията ти- Диагон-али🙂 и ми стана още по-приказно, ама аз съм си шматка😉

  8. astilar казва:

    Жени, съвсем не си шматка.🙂 Точно това е заглавието!

  9. Жени казва:

    🙂 Е, тогава в случая може да не съм, но по принцип…😉

  10. deni4ero казва:

    и аз за диагонали се сетих … страхотни са свещите, първата черга страшно ми легна на сърце … Ас, невероятна си!

  11. astilar казва:

    Голям майтап🙂 Сега и аз не си виждам чергите.😀
    Не си спомням коя е първата и не ми се рови из папката със снимките… Деничеро, повярвай в Дядо Коледа. Тази, която си мисля, че е първата е все още цяла.🙂

  12. Рос казва:

    Остава само да кажеш, че можеш да опазиш ръцете си от горещия восък и че се отделят лесно от стените на бутилката после свещите, и ще погледна остатъка от синята свещ както на Коледа се поглежда прасето. Портокаловата свещ ме грабна с цветовете си. За жалост и аз не виждам чергите.

  13. astilar казва:

    Рос, изобщо не пипам восъка ръце. Потвърждавам, че не съм се изгорила нито веднъж.🙂 (А се порязвам и продупчвам често при други операции)
    Лесно се отделя от бутилката. Можеш да я полееш леко с топла вода и да извадиш свещта, ако искаш да ползваш повторно матрицата. Това в случай, че не е много релефна бутилката. Аз режа и буквално обелвам бутилката от свещта.
    Провери за чергите след няколко дни, това е някакъв каприз на уърдпрес – играе си на „тука има, тука нема“.

Вашият коментар

