Малката пъстроцветна птица


Тя може да е надеждата, може да е мечтата, може да е късмета, може да е усмивката, може да е приятелството, може да е любовта, може да е щастието, може да е спокойствието, може да е радостта. Може да е всичко, което би искал да последваш. Която и да е тя, за да я последваш – първо трябва да я забележиш. Близо е, по-близо, отколкото си мислиш. Красива е, нали?

Малката пъстроцветна птица изпята от Жилбер Беко

На излизане от къщи сутринта

Я видях да ме чака, беше там.

Подскачаше по тротоара.

Господи! Колко весела,

Малка пъстроцветна птица.

Отдавна не бях виждал да каца

Малка птица на моята улица.

Не знам какво ми стана…,

И в слънчевата утрин последвах

Малката пъстроцветна птица,

Малката пъстроцветна птица.

Къде ме водиш? – казах

В какво ме въвличаш? – виках

Не бързай толкова! – рекох

Чакай ме!

За къде си се разбързала? – казах

Да нямаш среща? – рекох

Където и да отиваш,

Идвам с теб!

Минахме пред “При Лупсо”

Който ми подвикна “Хе!”, подвикна “Хо!”
Не се спрях.

Извинявай, приятелю, тичам след

Малка пъстроцветна птица,

Малка пъстроцветна птица.

На булеварда не я видях

Мислех, че съм я изгубил,

Но дочух свирукането й,

Малката пъстроцветна птица,

Търсеше мен,

Малката пъстроцветна птица.

Къде ме водиш? – казах

В какво ме въвличаш? – виках

Не бързай толкова! – рекох

Чакай ме!

За къде си се разбързала? – казах

Да нямаш среща? – рекох

Където и да отиваш,

Идвам с теб!

Стигнахме до пристанището,

Тя пееше все по-високо,

Обърна се, погледна ме

И полетя над морето.

Не мога да летя. – казах

Не мога да плувам. – виках.

Затворник съм,

Не ме вини.

Лек път, далеч литни

И скоро при мен се върни,

Малка пъстроцветна птицо.

Лек път!

И скоро се върни! – казах

Лек път!

––

Честит празник на всички, които откриват и следват малката пъстроцветна птица!

Comments
6 Responses to “Малката пъстроцветна птица”
  1. Жени казва:

    Благодаря, макар и със закъснение! Честито!
    Не можах да отбележа празника подобаващо, но се надявам скоро да го направя🙂
    (Усмихна ме широко, широко)

  2. Mari-ana казва:

    Благодаря, страхотна песен – и думите, и музиката.🙂
    Зарежда те с оптимизъм, настроение и вяра.
    Честита пролет, Astilar! При мен сега дойде.😉

  3. Пъстрите птички и гълъбите са едни от любимите птички …😉

  4. Връзката, която не излезе беше към клипче в youtube.com. Едва по късно пуснах при мене.

    Хъм … това жените сте опасно нещо – прозряла си нескромния ми намек и си намерила преведено клипче.;)

  5. alicegotlost казва:

    „Не мога да летя. Не мога да плувам.“ Ключовият момент. Дали се научаваш, заради птицата, или тя винаги си оставя пространство, в което да не можеш да я следваш – за да се опитваш и да бъдеш все по-малко затворник?

    Много ми харесва!

Вашият коментар

