Чичо Итьо


Едно прекрасно настроение в мъгливата утрин ме бе завладяло. Докато подреждах жасмина, момината сълза, букета на любовта и кралската роза пеех с Жо Дасен и танцувах из магазина.
Колко е прекрасна тази безпричинна веселост, мислех си, а хората сякаш я улавяха отвън и влизаха, за да я докоснат и те.

Когато се обади мама и започна отдалеч… нещо попита, после ми каза…

Отговорих само: „Живот.“

Щом  затворих телефона… се разплаках, но си помислих, че онази безпричинна веселост ми я е изпратил той, защото от високо е видял, че съм добре, че обичам и ме обичат, че не съм предала, че не съм се предала, че съм.

Да, прав си, че не трябва да плача. Прав си, че когато пея и танцувам разцъфтяват повече цветя, отколкото когато плача. Прав си, че докато пея и танцувам съм онова дете, което се затичваше с радост срещу теб, за да те прегърне и те събаряше.

Продължих да пея, но съвсем без утринната веселост.

Живот.

Comments
4 Responses to “Чичо Итьо”
  1. вили казва:

    Имам едно съмнение. Ако е вярно то, значи всичко е чудесно. Какво ли е това съмнение? Няма да кажа все още 😉

  2. astilar казва:

    Не знам какво е, но най-вероятно не е вярно.

  3. Zelengorova казва:

    Загледах баба…
    Тя стоеше все така благо спокойна и около нея се носеше тежка, гъста и лепкава омая на мир и равновесие…натежаваща нежно върху клепачите ми.
    Баба… в едната ръка с бакърен леген, в който слънцето неприлично се плезеше, за да разпуква заспалозата,
    а в другата (и тя напукана от времето) държеше китка горски теменужки, които закачливо, ту удряха в носа ми, ту избягваха.
    Никога след тези подарени от Бога вълшебни мигове спокойствие, не съм се чувствала толкова безоблачно.
    Как няма да ми липсва!🙂

  4. astilar казва:

    Светле, благодаря!

Вашият коментар

