Пристрастяване


По повод годишнината на този блог реших да събера и публикувам връзки към статии, които коментират пристрастеността към интернет, която вече е включена в списъка на психичните заболявания на Американската психиатрична асоциация.

Темата е стара и повечето от статиите, включително и предаването на bTV повтарят едно и също.

Все пак, ако ви е интересно, последвайте връзките по-долу.

Що се отнася до мен, най-сетне направих „онзи тест“, който оцени моята „пристрастеност към блогването“ на 57%

Компонентите на зависимостта, отбелязани в статиите ще коментирам с усмивка и искрено, както обикновеноЩHow Addicted to Blogging Are You?:

1. Загуба на чувство за време – докато съм пред компютъра е невъзможно да ми се случи, защото постоянно поглеждам часовника в долния десен ъгъл на екрана. Виж, когато чета роман ми се случва доста често да загубя представа за времето, все пак в долния десен ъгъл е написан само номера на страницата.😀

2. Раздразнителност, напрегнатост и/или депресивно състояние при липса на достъп до компютър – Тц, без значение каква е причината за тази липса.

3. Необходимост от купуване на все по-нови компютри – да, бре, как пък не? Съдейки по звуците, които издава домашния ни компютър, дъщеря ми е убедена, че в него живее мишле. Е, как да го сменям? Аз да не съм мишкоубийца?😀

4. Склонност да се спори и лъже – Тц, много отдавна престанах да споря за каквото и да било. Всеки има право на мнение, а мое право е пък да го приемам или пропускам край ушите си без коментар. (В отговор очаквам същото, но не винаги се получава.) Не лъжа, не за друго, а защото забравям измислените неща (това също отдавна). Придържам се към истината, нещата които наистина са ми се случили и случват си ги спомням прекрасно.

5. Социална изолация – Така, сегааа:mrgreen: това е доста разтегливо понятие. Има нещо, което наричам хигиена на общуването, таква спазвам във всички контакти независимо, дали са служебни или лични, on или off  line.

След като напиша тази публикация ще започна да сглобявам банята от хартиената къща – заболяване, което никоя асоциация все още не се е сетила да категоризира. :lol:  А какво „чудесно“ телевизионно предаване за запълване на ефирно време би излязло от него!

Ще продължавам да пиша тук, докато ми харесва. Ще продължавам да пиша и в Тетрадките.

Наличието на този блог ме направи по-наблюдателна за нещата в и извън мен. Също така ме направи по-дисциплинирана и отговорна. Точка.🙂

Връзки:

на български

Интернет зависимостта е психическа болест?

Интернет зависимост – заболяването на XXI век

Наркотикът интернет

Пристрастени към интернет

Хомо луденс в епохата на Интернет

Догодина пристрастяването към Мрежата…

Пристрастяването към интернет е по-силно от хазарта

Онлайн съпричастие или пристрастяване

Зависимостта от Мрежата (връзката е към видео архива на bTV, предаването е излъчено на 04. 01. 2009 г.)

Обичайни признаци за пристрастяване към интернет😉

на английски

Internet Addiction Disorder

Hooked on the Web: Help Is on the Way

Issues for DSM-V: Internet Addiction

Blog Addiction Disorder (BAD)

Comments
6 Responses to “Пристрастяване”
  1. kalina казва:

    Хахаха, значи всички повече или по-малко ни хлопа дъската…:)

  2. вили казва:

    Аз не смятам да последвам връзките. И аз съм на мнение, че малко съм пристрастена, но все още мога да се контролирам, все още обичам да се срещам с хора на кафе, питие, среща, разговор, все още се грижа за дома и семейството си … и дори книги чета! 😉

  3. Ех, хронологично втората публикация в блога ми беше по темата.
    http://blog.gfurnadzhiev.info/2006/08/25/post0002/

  4. astilar казва:

    Георги, ти предлагаш, дори лечение. Твоята публикация е май по-ценна от връзките, към които препращам.

  5. С уговорката, че не автора не е специалист … тъй, че може да се спори за ценност🙂

  6. deni4ero казва:

    преди да го дочета до край, искам да кажа, че точка номер 3 ме разби от смях

Вашият коментар

