Курабийките на Кремена


И така…🙂 първите курабийки, които направихме заедно с Кремена си бяха пълна импровизация.🙂 Проливният дъжд навън ни принуди да използваме подръчни продукти.

Рецептата, която адаптирахме за целта на нашето занимание е от „Златна готварска книга“ на Пенка Чолчева.

Според оригиналната рецепта са необходими – прясно   масло колкото яйце, винена чаша пудра захар, 2 яйца, 1 лъжичка амонячна сода, брашно.

Според нашата адаптация – 75 гр. масло, 2 яйца (не мога да не изразя радостта си, че точно толкова намерих в хладилника.🙂 ), 1/2 чаена чаша пудра захар, 1 пакетче бакпулвер, брашно (колкото има и до където стигне🙂 ) – около три чаени чаши.

Маслото и пудрата захар разбих с миксер за 8-10 минути или колкото ми издържаха нервите да слушам: „Мамо, не гъ’ми повече!“ и да отговарям: „Ако искаш курабийки, ще трябва още малко да погърмя.“😀

Прибавих едно по едно яйцата, разбих ги поддържайки темата и разговора за гърменето, добавих брашното и „гърмях“ с миксера, докато се получи твърдо тесто. От него направих човече, което мнооого се хареса на Кремена.🙂

После извадих точилката и хвърлях по едно око към „владетелката й“, докато тършувах из шкафовете за формичките.

Взех от тестото топка. (Част от косата на човечето.)

Разточих я на дъската с „вълшебната пръчка“, която Кремена ми предаде съвсем доброволно и с любопитство в погледа: „Я, да видим, какво ще става сега?“

Стана ето товааааа🙂

После това,

а когато намазахме дъното на тавичката с олио, стана това

След около 30 минути печене в загрята фурна, след като Кремена си изяде обяда и питаше за десерт…🙂 най-сетне получи пукийките, за които толкова настояваше.🙂

Comments
7 Responses to “Курабийките на Кремена”
  1. vilford казва:

    Хехе, тази готварска книга я имам и аз, но защо ли не я ползвам… Ще вземем да си купим красиви формички като вашите, пък да видим! (на тази снимка Кремена страхотно прилича на теб)

  2. вили казва:

    Ех, че сте сладки кулинарки!!!!! 😛😛😛

  3. astilar казва:

    Много добър екип сме🙂

  4. Жени казва:

    И аз първо си помислих как си личи, че Кремито е дъщеря на майка си.😀
    Пък после и на мен ми се прииска да направя курабийки и после да ги раздам, че аз не обичам чак толкова😉

  5. Svetlina казва:

    Ей, не вярвах, че сте правили нещо по-хубаво от пуканки, ама на, ря да ми е🙂
    Ще видите вие… и аз имам тава! И не ми работи духалката, та може да пусна фурната за две-три партиди сладки и една абница, че да се наспя на топло🙂

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] курабийки, които направихме заедно с Кремена… (следва продължение) […]



Вашият коментар

