Моля?


– Как’о каз’аш, мамо, не те ‘азбилам?

И аз повтарям, докато чуя любимото „Ааааа, ‘азблах!“

Когато аз не разбирам, Кремена повтаря думата или изречението по пет пъти. Ако и след пет повторения не успея да разбера какво иска да ми каже използва помощни средства – води ме до местата, където е това което иска или до местата, където е било това, което иска преди месеци. (Късметлийка е, че имам добра памет.) И аз най-сетне разбирам.🙂

Почти всички около нас имат нужда от превод, за да разберат какво казва Кремена. (Баща й включително) Нея това понякога я дразни и спира да говори.🙂 Рядко.🙂

А когато сме сами и е сигурна, че ще я разбера бърбори, пита, отговаря.

И двете сме приятелки.

– Нали сме п’иятелки, мамо?

– Да, ти си най-добрата ми приятелка!

– Не, мамо, ти си най-доб’ата ми п’иятелка!

🙂

Има няколко думи, които отказва да изговори правилно, въпреки опитите ми да ги повтаряме по срички. Не, съвсем не се амбицирам да я уча. Напротив, радвам се, че има собствен език.🙂

Искате ли да отгатнете кои са?

1. Доизор

2. Мезята

3. Пъпъзка

4. Опици

5. Типче

6. Идея

7. Пупийки (за тях ще ви разказвам още)

8. Земя

9. Мот (и Жери)

10. Идея

Забавно е. Много е забавно да се общува с дете.🙂

– Мамо, ееелааа.

– Идвам ей сега, имам само малко работа.

– Неее, ти вече нямаш работа. Вече си добра.

🙂 Позна.🙂

Comments
11 Responses to “Моля?”
  1. deni4ero казва:

    😆 😆 😆 много, много ме усмихна, да знаеш
    аз също не се опитвам да я карам да произнася думички и е толкова смешна в изговора си. Днес започна да говори умалително: калче (химикалче) канче(конче) … гордостта на мама😀 Нашият татко също има нужда от превод😉

  2. vilford казва:

    1. телевизор; 2. земята; 4. обици; 5. топче; 8. взема; 9. Том и Джери.
    Изчерпах се от идеи. Такъв интелектуален напън не съм правила отдавна.😉

  3. astilar казва:

    vilford, познала си 1, 2 и 9 (последното е лесно🙂 )

  4. Жени казва:

    Толкова се радвам, че преглеждам блоговете сутрин🙂
    Такива статии ми усмихват деня😀

  5. vilford казва:

    Аха, „типче“ да не е ципче? Много ми станаха интересни тези думи. Само не разбрах защо 2 пъти има „идея“. А „пупийките“ ми приличат на топлийки.
    За 9 си права, ако не беше Жери, нямаше да се сетя. Ама на мен ми трябваше 1 година да разбера, че „обешашнял“ е Орбит Профешънал.

  6. astilar казва:

    🙂 Този път нищо не си познала🙂
    А идея може да я има и пет пъти, защото означава много.🙂 Подсказвам – действия.🙂
    Още не мога да разбера какво е „нак“🙂 И него го подозирам, че има повече от едно значение, ама Кремена все го използва в контекст, където може да означава много неща.🙂
    За „обешашнал“ нямаше да се сетя и по-дълго от година.🙂

  7. вили казва:

    Ех, че е забавно с мъничко дете. Даже е приятно да превеждаш, но май и аз това, което Вили предположи друго не познах.
    Записвай си думичките. След време е много интересно да ги четете заедно и да се смеете на чудните думи.🙂
    Ще предложа и аз някоя думичка на моята щерка, но по-късно вечерта.😉

  8. Георги Фурнаджиев казва:

    4 Обеци ( ма излиза, че не съм познал)
    5 Птиче
    6 Неделя
    7 Кутийки или Топлийки
    8 ще се плесна по челото като ми кажеш или като натиста „Изпращане на коментара“
    9 Том и Джери

  9. vilford казва:

    Aз продължавам с опитите, докато не ме изгониш поради некадърност. Ама ме гложди, пусто любопитство!
    3. приказка
    6. играя или ям
    А на опици къде е ударението?

  10. astilar казва:

    @ Георги, позна птиче! (5) и „Том и Джери“ (9)
    Типче е любимата ми дума на кременски🙂
    @ vilford, няма да те гоня, дори си ни добре дошла🙂
    Този път позна приказка (3)и играя, ям(6, 10), които се употребяват също за пея, спя и къпя.🙂

    опици са Опици (ударението е на първата гласна)

    @Дени4еро, къде се губиш?🙂

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] 5, октомври, 2008 Да разбулим тайната на “пупийките” Posted by astilar under Puzzle, Аз (не) готвя, Ежедневие, Не човек, а майка, Ръцете не ми пречат   Всичко започна в една есенна утрин. Кремена дотича в кухнята с възторжен вик – “Мамо, и’кам пупийки!”. […]



Вашият коментар

