Просто е.


Веднъж така се случи. Пушех пред магазина. Един човек ми поиска цигара. Веднага извадих една от кутията и му я подадох. Без да се замислям, без да се плаша от уморения му, мръсен и рошав вид. Нямах запалка и му казах, че за съжаление не мога да я запаля.

– Благодаря, аз огън си имам. – отвърна. – А ти, защо си толкова добра?

– Не знам, не знам. Може би не трябва.

И бързах да прекъсна разговора, защото точно този въпрос се въртеше и в моите мисли. Без отговор. Загасих моята цигара, пожелах му приятен ден и бързо влязох в магазина.

***

Преди три дни уморена, мръсна и рошава пушех пред магазина. Един човек ми поиска цигара. Пак той. Подадох цигара и го попитах иска ли запалка.

– Благодаря, аз огън си имам. – отвърна. – А ти, защо си толкова добра?

– Не, не съм добра. Така Ви се струва. Не съм.

– А, не се лъжи. Добра си. И Господ ще ти помогне. Не ме гледай така с присвити очи.

– О, слънцето свети в очите ми и за това така Ви гледам. Не съм скептична. Ето премествам се. (и се усмихвам уморено)

– Добра си и Господ ще ти помогне, но бавно.

– Благодаря.

– Ще ти помогне, но не веднага. Бавно. Тук ли работиш?

– Да.

– Ще идвам да те виждам.

– Добре.

Притеснена от разговора, който пак беше в съответствие с мислите ми, казах „Довиждане“ и се шмугнах в магазина.

Излъгах, премълчах, че преместваме магазина. Премълчах, макар че едва ли ще дойде да ме търси на новото място. Премълчах, че Господ отдавна ми помага. Аз Нему също, доколкото мога.

Приемам този уморен, мръсен и рошав човек за пратеник, който изпълни своята мисия. И му благодаря! Много, много му благодаря!

Comments
6 Коментари to “Просто е.”
  1. vilford каза:

    просто няма какво да се добави

  2. kalina каза:

    Човекът е прав. От свой собствен опит зная, че всичко на този свят се връща – и добро и зло. Но нека не бъдем добри за да ни се връща. Нека бъдем добри, за да бъде добър и целият свят.

  3. Svetlina каза:

    Цяла седчмица съм уморена, мръсна и рошава…

  4. astilar каза:

    🙂 Светлинке, така съм и аз. Това не е недостатък, дори има предимства. 🙂

  5. deni4ero каза:

    аз перманентно съм уморена и рошава и чат-пат мръсна

  6. вили каза:

    Клипчето ти отново е на ниво! А за добротата ти съм без думи. 🙂 😉

Вашият коментар

