Джон


В черновите ми все още стои заглавие, за да ми напомни да разкажа на Светлина за манастира. Тъй като става дума за Клисурския манастир до Вършец, всички които познават Светлина и дори онези, които само са чували за нея могат да се досетят, че няма какво ново да й разкажа за него. Това, което тя иска да прочете е как аз съм попаднала там и вероятно, защо съм го запомнила.🙂

В историята участва Джон, за когото вече съм ви говорила. Не, Джон не участва, а си е направо главен герой, защото ако не беше той най-вероятно нямаше да съм и чувала за манастира.🙂

През едно лято преди десет години се наложи да замина за Берковица за две седмици. Твърде неподходящ сезон и твърде дълъг период, за да намеря кой да се грижи за кучето. Служебно пътуване. Имах само два варианта и ги съобщих на шефовете си, които трябваше да придружавам – или оставам в София, или пътувам с кучето. Точка. Избраха да пътувам с кучето и ако ви кажа за радост, ще излъжа. Не ми беше никак лесно да намеря място за спане, където освен двама чужденци и мен да посрещнат с радост и куче (английски сетер).🙂 Така, подскачайки от къмъче на камъче стигнах до манастира, където без уговорки се съгласиха да ни настанят.

Дворът на манастира е малък, а и някак не е възпитано да пускаш кучето да се разхожда в него, поне аз така ги виждам нещата. Тишина, хладина и смирение. Още първата сутрин проследих с поглед един монах, който излезе през задната порта (странична по-вярно) и попитах, дали ако и ние с Джон излезем през нея ще можем да се приберем отново, да не ни заключат отвън. С усмивка и жест в знак – „Върви на воля!“ ми отговори един беловлас старец.

Така открих, че покрай манастира има пътека, тече река през гората и можеш да ставаш рано сутрин, за да вървиш и вървиш. Без часовник, без време. Можеш да тичаш, можеш да викаш, можеш да плачеш с далечния камбанен звън. Така открих, че можеш.

Вечер е различно, има хора по чардаците, слушат музика. Да слушаш музика в манастир? Това е едно от нещата, които никога няма да разбера.

Comments
One Response to “Джон”
  1. вили казва:

    От статията лъха спокойствие и тишина. Неща, които рядко се срещат.😉

Вашият коментар

