Съдба


3

Морските вълни си играят с една тресчица. Мъничка такава, беззащитна. Подхвърлят си я, а тя няма сили да се пребори с тях. Вълните я издигат на гребените си и още неуспяла да се огледа, отново я захвърлят на дъното. После отново я издигат, срещат я с подобна на нея треска. Вълните ги разделят, за да не ги съберат никога може би.

И с хората е така. Съдбата прави с тях каквото си пожелае. Издига ги на трон от слава, а после ги захвърля в калта. Събира двама души и ги разделя, за да не се срещнат може би никога повече.

* * *

П.П (двадесет години по-късно): В една тетрадка съм писала подобни неща, които не са били свързани с конкретни събития.

Днес не съм сигурна, че животът на хората зависи единствено от съдбата. Даже напротив, по-скоро съм склонна да вярвам, че доста голямо значение имат техните действия. Гледам от моята камбанария, разбира се. Години след написването на това (да го наречем условно есе) съм взимала самостоятелно трудни решения, чиито последствия бяха съвсем неясни и във всеки един от случаите бе по-вероятно вълните да ме завлекат при тресчицата на дъното. Нито веднъж не се случи за щастие. Не пропускам да спомена отново подкрепата на семейството ми.

Парадокс е, че в момента, в който преписвам това старо есе, съм отново изправена пред трудно решение. Броят на подкрепящите ме се увеличи🙂 , но решението трябва да го взема аз. Те са с мен, каквото и да реша. Последствията ще ги понасяме всички заедно.

Голяма отговорност поема воеводата преди да поведе четата.🙂

Comments
9 Responses to “Съдба”
  1. вили казва:

    И аз съм с теб! Успех!!! Не знам за какво иде реч, но е хубаво да имаш подкрепа на хората около теб особено за сериозните неща в живота! Мисля, че е време да разкажеш историята за Поп Каро. Май друг не остана да разказва(или се спотайва), а ти я имаш и трябва да ни я представиш!😉😉

  2. astilar казва:

    Днес изтрих черновата, за Поп Каро.😦 Не случайно, а защото се опитвах да кажа много неща в една публикация и в същото време да не кажа нищо…
    Усетих, че ми е дошъл редът, но сега ще чакаме отново вдъхновението. Струва ми се, че и то няма много да се забави.🙂

    Благодаря за подкрепата🙂

  3. Ванката казва:

    Относно семейството – да, то е нашата упора, уют, живот.
    Относно воеводата и четата – да, трябва да има лидер и да неспим.
    А относно съдбата – е, макар да е противоречиво, всеки може да си я управлява – с пръсти, шепи или крачки.
    :))

  4. Светла казва:

    Не знам реално къде си?
    Пред морето или?
    Казвам го само защото преди време при Вили говорих за два любими мои филма. Намерих ги.
    Ще дам линк и ако си във възможност дръпни ги.
    Много силно ги асоциирам с темата:
    Но ще говорим, ако има нужда от думи – може и да помълчим, след като ги гледаш:
    http://www.zamunda.net/details.php?id=76888
    http://www.zamunda.net/details.php?id=80714
    Ако нямаш регистрация прави се лесно, просто следваш инструкциите.
    Взимам пукакнки и червено вино и сядам до теб на дивана.
    Гуш…

  5. astilar казва:

    Тук съм Светле, тук съм.🙂 Още две дълги седмици тялом ще съм тук, а духом на брега на морето :)След това ще се събера.:)
    От линковете ще се възползвам с удоволствие. Как можа да си помислиш, че може да нямам регистрация в Замунда?🙂😛

  6. Black horse казва:

    И аз съм с теб. То си е аксиома това. Само знам, че никой не е от значение, когато решиш да тръгнеш нанякъде. И може би е хубаво така. Аз не го мога. Но какво мога и не мога няма никакво значение в този момент. Важното ти да имаш попътен вятър. И този вятър да не е буреносен.а да те понесе като морски бриз там, където искаш ти. На добър час!
    П.П.: Погледни оттатък, ако обичаш…

  7. vilford казва:

    Вади сабята, воеводо! Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!

  8. mugi4 казва:

    написано е много реално,но и някак доста далече от действителността =)) .. сравненията,художествените похвати – всичко е подбрано прекрасно и определено ме впечатли =)) ..

Вашият коментар

